Ministrul Mircea Dobre vine în Maramureș să prezinte Legea turismului
Ministrul Mircea Dobre a lansat în dezbatere publică proiectul Legii turismului, iar în 21 septembrie se va afla în Maramureș ca să prezinte modificările aduse în actul normativ.
Dezbaterea publică va avea loc în Baia Mare, iar la ea sunt așteptați reprezentanți din județele Maramureș, Bihor, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud și Satu Mare.
Proiectul de lege vine cu modificări în organizarea, coordonarea, finanțarea, autorizarea și controlul activităților din domeniul turismului, promovarea și dezvoltarea turismului, precum și managementul resurselor turistice și umane. Pe aceste propuneri vor fi invitați cei prezenți să își spună punctul de vedere, iar în cazul în care opiniile vor fi unanime se vor putea include în legislație și opțiunile asociațiilor și operatorilor din turism.
Ministrul Mircea Dobre n-a mai fost prezent în Maramureș de când deține portofoliul, în schimb a făcut recent câtva declarații pe seama județului într-un interviu acordat Agerpres. Reprezentantul Guvernului s-a referit la infrastructura rutieră dezastruoasă din Maramureș, dar nu în termeni problematici. Mai exact, pomenind de DN 18, pe tronsonul Borșa – Vișeu, Mircea Dobre a spus că starea jalnică a drumului nu a fost un impediment pentru turiști să viziteze zona. El nu a adăugat și câți dintre acesștia și-ar mai dori să revină.
“Nu este o glumă cinică, dar este un drum național în județul Maramureș, care până anul acesta, când a intrat în modernizare niciodată nu s-a intervenit, nici măcar să-l peticească. Și pot să vă spun că în acea zonă turismul a crescut de aproximativ opt ori în ultimii doi ani”, a declarat ministrul.
În același interviu, oficialul statului a mai spus că problemele în turism sunt cauzate de lipsa publicității. “Produsul există, dar trebuie să știm să îl vindem. Era mai dificil dacă nu exista produsul. Părerea mea, cea de ministru al Turismului, este că în România ne lipsește acesta cultură a marketingului și trebuie să ne hotărâm, să dăm mâna cu toții, că vorbim de instituții publice centrale, locale sau de entități private dacă vrem să realizăm ceva. Cred că trebuie să lăsăm orgoliile la o parte și să ne punem mult mai bine în valoare. Toată lumea consideră că brandul de țară este un logo. Greșit: brandul de țară este tot ceea ce înseamnă România în integralitatea ei.”